Obrazy na Płótnie

Obrazy na Płótnie

Płótno to wyjątkowo trwała, prostokątna tkanina służąca do żagli, namiotów, plecaków i innych elementów, dla których wymagana jest solidność.

Jest też powszechnie używany przez artystów jako powierzchnia malarska, zazwyczaj rozciągnięta przez drewnianą ramę. Jest również stosowany w takich obiektach modowych jak torebki, walizki na urządzenia elektroniczne i buty.

Słowo “płótno” pochodzi od XIV w. Angielsko-francuskich canevaz i starych francuskich wozów. Oba mogą być pochodnymi wulgarnych łacińskich konopi w przypadku “konopi” pochodzących z greckiego κάνναβις (konopie).

Nowoczesne płótno jest zwykle wykonane z bawełny lub lnu; Chociaż historycznie to zostało zrobione z konopi. Różni się od innych ciężkich tkanin bawełnianych, takich jak denim, jako zwykły splot, a nie splot tkliwy. Płótno pochodzi z dwóch podstawowych typów: zwykłego i kaczki. Nici w płótnie kaczki są ściślej tkane. Pojęcie kaczka pochodzi od holenderskiego słowa na szmatę, doek. W Stanach Zjednoczonych płótno jest sklasyfikowane na dwa sposoby: wagowo (uncje na plac kwadratowy) i system klasyfikacji według klasyfikacji. Numery biegną na odwrocie wagi, a płótno numer 10 jest lżejsze od numeru 4.

Płótno stało się najczęstszym nośnikiem do malowania olejem, zastępującym drewniane panele. Jedna z najwcześniejszych ocalałych olejów na płótnie to francuska Madonna z aniołami z około 1410 roku w Gemäldegalerie w Berlinie. Jednakże malarstwo panelowe pozostało nierozwiązane dopiero w 16 wieku we Włoszech iw XVII wieku w Europie Północnej. Mantegna i artyści weneccy byli jednym z tych, którzy doprowadzili do zmiany; Płótno żaglowe weneckie było łatwo dostępne i uważane za najlepszą jakość.
Jedna z największych malarstwa płótna w Polsce, Bitwa o Grunwaldzie Jana Matejki (426 cm × 987 cm), wyświetlana w Muzeum Narodowym w Warszawie [3]

Płótno jest zazwyczaj rozciągane przez drewnianą ramę zwaną noszarką i może być powleczone gesso przed jej użyciem; Zapobiega to bezpośredniej styczności farbami olejarskimi z włóknami płóciennymi, które ostatecznie powodują rozpad tkaniny. Tradycyjne i giętkie kredki gesso składa się z ołowiu węglanu i oleju lnianego, nakładanego na królikową warstwę kleju; Wariacja za pomocą białego pigmentu tytanu i węglanu wapnia jest raczej kruchy i podatna na pękanie. Jako farba bazująca na ołowiu jest trująca, należy zachować ostrożność w używaniu farby. Różne alternatywne i bardziej elastyczne startery na płótnie są dostępne w handlu, a najbardziej popularna jest syntetyczna farba lateksowa składająca się z ditlenku tytanu i węglanu wapnia związanego termoplastyczną emulsją. Wielu artystów malowało na nienagannie płótnie, takie jak Jackson Pollock, Kenneth Noland, Francis Bacon, Helen Frankenthaler, Dan Christensen, Larry Zox, Ronnie Landfield, malarze z Field Field, Liryczny Abstractionists i inni.

Wczesne płótno wykonane było z lnu, mocnej brązowej tkaniny o dużej wytrzymałości. Linen jest szczególnie odpowiedni do stosowania farb olejnych. Na początku XX wieku zaczęto wykorzystywać płótno bawełniane, często określane jako “kaczka bawełniana”. Linen składa się z wysokiej jakości materiału i pozostaje popularny wśród wielu profesjonalnych artystów, zwłaszcza tych, którzy pracują z farbą olejną. Kaczka bawełniana, która rozciąga się w pełni i ma równe, mechaniczne splot, stanowi alternatywę ekonomiczną. Pojawienie się akrylowej farby znacznie zwiększyło popularność i użycie płótna bawełnianego kaczki. Bielizna i bawełna pochodzą odpowiednio z dwóch zupełnie odmiennych roślin, lnu i bawełny.

Dostępne są również tapety na noszach. Są dostępne w różnych gramaturach: lekki ciężar wynosi około 4 oz (110 g) lub 5 oz (140 g); Średni ciężar wynosi około 7 oz (200 g) lub 8 oz (230 g); Ciężki ciężar wynosi około 10 oz (280 g) lub 12 oz (340 g). Są one przygotowane z dwoma lub trzema warstwami gesso i są gotowe do użycia od razu. Artyści żądający większej kontroli nad ich powierzchnią malarską mogą dodać płaszcz lub dwa preferowane gesso. Profesjonalni artyści, którzy chcą pracować na płótnie, mogą tworzyć własne płótno w tradycyjny sposób.

Jedna z najwybitniejszych różnic między nowoczesnymi technikami malarstwa a flamandzkimi i holenderskimi mistrzami polega na przygotowaniu płótna. “Nowoczesne” techniki wykorzystują zarówno fakturę płócienną, jak i tę samej farby. Renesansowi mistrzowie podjęli skrajne środki, aby zapewnić, że żadna z faktur płótna nie minęła. Wymaga to żmudnego, wieloletniego procesu układania surowego płótna (zwykle) białą farbą ołowiową, a następnie polerowania powierzchni, a następnie powtórzenia. [5] Produkt końcowy miał niewielkie podobieństwo do tkaniny, ale zamiast niego miał połyskliwe, emaliowane wykończenie.

Dzięki odpowiednio przygotowanemu płótnie malarz przekona się, że każda kolejna warstwa koloru ślizga się w sposób “butteryjny”, a przy prawidłowej konsystencji (tłusta technika szczupła) można uzyskać obraz całkowicie pozbawiony pędzla. Ciepłe żelazo jest nakładane na kawałek mokrej bawełny, aby spłaszczyć zmarszczki.

Płótno można drukować przy użyciu offsetowych lub specjalistycznych drukarek cyfrowych do tworzenia nadruków na płótnach. Ten proces cyfrowego drukowania strumieniowego jest powszechnie określany jako Giclée. Po wydrukowaniu płótno może być owinięte wokół noszy i wyświetlane.

Płótno to popularna tkanina podstawowa do haftowania, na przykład haft krzyżykowy i berliński. [6] Niektóre konkretne typy płócien do haftowania to tkanina Aida (zwana również płótnią jawną, płótno Penelope, płótno szachowe i płótno Binca [8] [9] [10] Plastikowe płótno jest sztywniejszą formą płótna Binca.

Począwszy od XIII w. Na płótnie wykorzystano płótno jako warstwę pokrywającą na tarczach Pavise. Płótno było nanoszone na drewnianą powierzchnię Pavisiego, pokryte wieloma warstwami gesso, często bogato malowanymi techniką tempera tyczną. Na koniec powierzchnia była zaplombowana przezroczystym lakierem. Choć gessoed płótno było idealną powierzchnią malowania, głównym celem aplikacji płótnie może być wzmocnienie drewnianego korpusu tarczowego w sposób podobny do nowoczesnego plastiku wzmocnionego szkłem.

Płaszczyzny splecione różnią się od tradycyjnych platerowanych plamami na płótnie, które są przymocowane do splotu z tyłu ramy. Pozwala to artysta na włączenie malowanych krawędzi do kompozycji bez zszywek z boku, a grafika może być wyświetlana bez ramki. Spłaszczone płótno można wycofać, dostosowując spline.

Zszyte płótnie są ciągle zaciągnięte przez dłuższy okres czasu, ale trudniejsze do ponownego rozciągnięcia, gdy zajdzie taka potrzeba.

Płótna są wykonane z kartonu z płótnem rozciągniętym i przyklejone do podłoża kartonowego, a następnie zapieczętowane na tylnej stronie. Płótno jest typowo lniane przygotowane dla określonego rodzaju farby. Są one przede wszystkim używane przez artystów do szybkiego studiowania.

Rodzaje

Płótno barwione
Płomień przeciwpożarowy
Drukowane płótno
Płótno paskowe
Płótno odporne na działanie wody
Wodoodporne płótno
Woskowane płótno

Dodaj komentarz